aseara…21 si 21 ….. coincidenta? (specil m-am uitat cit era ora)

Am terminat sa lecturez romanul “Viata unei nopti sau Totentanz ” de Claudia Paartole …(recomandat si imprumutat de un coleg din clasa parelela…)…

O carte pe care greu m-am apucat so citesc si greu am terminat-o (nu doream sa se termine)…

 

O carte ce te face sa te gindesti la unele lucruri serioase…viata…munca…familie..iubire…amintiri…si moarte…

O carte care iti sparge ochelari roz …

O carte  despre viata unei femei ,fosta actrita,ce cauta fericirea…in strainatate…fuge de pe meleagurile  Moldovei crezind ca acolo undeva isi va gasi norocul imbratisat de bani…

Eroina relateaza istoria vietii sale si faptul cum  ajunge in casa unei doamne (Emili) pe care o ingrijise…si citeva clipe in urma ea se stinse-se….

(stiu ca am extras multe fraze din opera…dar chiar mi-au placut…si in plus ele va vor ajuta sa intelegi miezul cartii)

“Cit de greu trece o zi si cit de usor zboara o viata!”

“Necumintele gind sfredelitor imi musca orele-vierme pe care il striveste doar lumina zilei.”

“Nu mi-am imaginat ca poate fi atit de greu un corp neinsufletit!S-a constatat doar,a cintarit cineva sufletul,considerindu-l de doar citeva grame!Sau poate , mai curind,ramas fara suflet,trupul se face mai greu?! Se trage spre pamint,spre material din care a fost facut…”

“Intrebarea ei parea ca se uita in ochii intrebarii mele.”

“nu prea demult,si totusi altadata”

“cind tot ce traiesc si simt acum era inaintea mea”

“Te uiti la toate extaziat,dar si coplesit,cu privire indragostita,dar si speriata de prea multul trecator,sit e bucuri ca prostul in piata…”

“Cit de important e sa porti cu tine tot ce ai; ceva ce te-ar scoate ca o undita,ca o mina nevazuta dintr-o durere care ye inghite asemeni unei mlastini.”

“cu fata spre sine”

“Daca cineva totusi ma asteapta uitindu-se la ceas si grabind timpul , n-as vrea sa-mi vad in privirea lui imbatrinirea. ”

“Stau fata-n fata cu moartea.Ea ride de mine.Eide,pentru ca a trebuit sa parcurg un asemenea drum ca s-o intilnesc.Or,ea sa ma intilneasca?”

“De urit te duci de-aasa ,dar uritul nu te lasa.”

“Sunt oameni care parca s-ar naste si ar ramine cu buricul legat de locul unde s-au nascut,dar sunt altii care la un moment dat descopera zborul-si zboara!”

“Pe cit de mult regret,pe atit de putin imi pare rau.”Orice vei afce,vei regret!””

“Dar nimeni pina la urma nu poate fi intru totul al cuiva…”

“Parea ca incerca cu toata respiratia finite ei sa invie un cadavru!”

“Trezeste-te ,fato,odata!Da-l naibii si mergi inainte!L-ai avut cumva pe Fat-Frumos?Cui ii trebuie aceasta suferinta?Doar n-a murit  mama barbatilor…Ingroapa-l in amintiri si lasa-l acolo!”

“Singura,parasite chiar si de sine , s-a prapadit.”

“Daca n-as scrie acum ,, cred ca as innebuni…Scrisul o fi pentru cei care simt necesitatea sa se apere de noaptea lumii.”

“Teatrul e pentru cei care vor sa se vada pe sine in oglinda si nu pentru acei care se uita si nu vad decit fundul dezgolit al lumii…”

“dup ace-l pierdu,deveni un om fara umbra”

“In jurnalul meu se poate uita oricine,chiar si Timpul.”

“De multe ori,gresind spatial,le incurcam pe toate celelalte.Pentru ca nu suntem acolo unde suntem meniti a fi…”

“Suferinte care nu se vad si a caror trena a trecut citeva vami.Si carora azi le sunt recunoscatoare,pentru ca am ajuns a intelege , datorita lor,ceea ce inteleg abia acum.”

“Eu paream aterizata dintr-un zbor indelungat sau aruncata,impinsa din caruselul ivirtit de un nebun.”

“atunci cind iti pierzi increderea in propria persoana,este nespus de greu sa te dirijezi,sa-ti insufli increderea in cineva sau in ceva.E chiar periculos!Ti se poate intimpla orice:poti disparea,te poti distruge,te poti minca cu o ferocitate incredibila…”

“El,cel care m-a iubit cindava ca nimeni altul si care-mi promisese  atitea si atitea ,please seara-chitit,parfumat,revenind abia in zori. ”

“Vai de cei care ramin cu ochii privind spre stele,iar cu miinile su cu picioarele fluturind in aer!Sunt asemeni celui cazut in fintina.”

“Fiecare-mai talentat sau mai putin talentat,cauta o activitate scenic…in afara scenei!”

“Strajuiesc umbra mortii?!Poate pentru ca stiu (fara s-o fi vazut!),ca nu are chip,dar se intrupeaza,ca nu are corp,dar e in stare sa i-l ia oricui…”

“Crezi ca moartea,atunci cind esti viu,e undeva departe?!”

“realtile cu Natura te apropie de Dumnezeu,pe cind relatiile cu oamenii,de cele mai multe ori,te pot distant de EL.”

“sa nu iesi niciodata afara la miez de noapte,chiar daca ti-ai auzit strigat numele.Atunci cheama,ademenesc duhurile rele!”

“Ce esti am fost!Ce sunt-vei fi…”

“E atit de important in viata asta ca cineva sa te astepte,sa aiba nevoie de tine!”

“Intunericul ma debusola,ma dezbraca de corp si nu eram decit o parte din acelasi intuneric.“

“bogatul pe sarac nu-l crede”

“banii sunt invers proportionali cu starea ta meteriala si direct proportional cu necesitatile…”

“intodeauna e nevoie de un cineva care sa te opreasca sa nu aluneci,sa te scoata de unde cazi,ca sa nu te pierzi de-a binelea,sa te palmuiasca,pentru a nu biciui cu nemila tu”

“Doamne ,Te rog,treci cu seceratoarea prin gindurile mele,sunt prea multe si de tot felul…”

“povestindu-mi mie-mi despre mine unoeri,parcanu m-as recunoaste.”

“Un caz citit in presa chiar m-a cutremurat:o fetita de vreo trei anisori,dupa plecarea mamei,s-a imbolnavit de-o boala incurabila,a carei cauza nici medicii n-au putut-o stabili.A si murit cu cuvintul MAMA! Pe buze;a tot chemat-o…Oare sa nu-si fid at seama nimeni seama care era diagnosticul unei asemeni boli?”

“daca intr-o zi voi tacea,atitea nespuse voi lua cu mine…”

“Vorebeau doar ochii mei,suflor fiindu-mi gingul…”

“pe limba nebunului se-nvirte adevarul”

“Buna treaba sa fii sis a nu fii cineva! ”

“pentru o femeie si o zi conteaza,chiar si o zi…”

“n-are sens sa-ti pisi ochii,aici lacrimile n-au credibilitate”

“aceste copile,fara sa vreau,ma fac sa urasc barbatul,acest mascul nesimtit,care,pentru placere,e gata sa sfisie,sa sugrume,el considerindu-se curat si nevinovat”

“Sunte un neam bolnav de o boala greu de vindecat…Suntem orgoliosi!”(moldovenii)

“Banii munciti insa miroase a ceea ce faci.”

“dupa ce am fost tradata,apoi vinduta,toate s-au schimbat.Am inceput si eu sa-mi bat joc,dar nu de altcineva-de sine.Si e lucru stiut,cum poti sa-ti bati joc tu de tine,nu o poate face nimeni altul…”

“Imi inchipui (sic red,desi ma trec fiorii!) ca abia cind nu mai esti,cind stai intins fara suflare,sufletul isi vede haina.Se uita si se bucura sau se ingrozeste…”

“Totusi,e ciudat,dar tsrainatatea si singuratatea te fac poet…”

“Trebuie sa stiti sis a intelegi ca nu suntem un neam mai prost ca altele,de ce sa ne facem slugi?De ce sa nu ne slujim pe noi,pe copii nostril,pamintul si viitorul nostrum?De ce?De ce sa stergem fundul batrinei Europe si nu batrinetea mincita a parintilor nostril?Dragii mei!Ascultati-ma!O sa va para rau.Dar va fi tirziu…Cit nu e inca prea tirziu,sa ne intoarcem!Cit ne mai asteapta cineva!…”

“durerea plinsa nu are novoie de translatori”

“Biserica ortodoxa e mai neinduratoare,ea il tine pe om in picioare cit dureaza liturghia sau alt ritual religios,facindu-l sa simta cum ii intra os in os,iar din acest motiv punindu-l si la incercarea de a allege:sa mai vina la biserica si duminica urmatoare sau tocmai de Pasti…”

“A di bucatar bun inseama a inceta sa gindesti!”

“Cind lucrezi bucatareasa,lauda cuiva dintre cei pentru care gatesti valoreaza cit un Premiu Nobel.Si pregatind bucatele,te simti satul,de nu mai ai nevoie sa maninci.”

“De ce ai senzatia ca traiesti intr-o lume prea plina de sine,unde tu nu ai loc,unde nu e loc si pentru tine.Vorba cintecului:Mare-I lumea,eu nu incap…”

“Pentru fiecare rasaritul e atunci cind se trezeste!?”

“Cel mai greu e sa-ti ingenunchezi orgoliul!”

“Nu cred ca Mintuitorul at avea nevoie ca cineva sa-L razbune!”

“O consitie-cea mai umana dupa mine,este sa ajungi sa intelegi,atunci cind lovesti cu fapta sau cuvintul,ca fiecare fiinta are suflet,asa precum il ai sit u…”

“eu insa trebuie sa-mi recunosc ca vin din tara unde mereu ceva nu functioneaza.Unde mereu ceva lipseste.Unde poti fi frustrate in orice clipa.Unde se imbatrineste (se poate imbatrini! )imediat dupa iesirea din copilarie si se moare(sufletul si nu numai…),raminind in aparenta viu,din clipa cind regret ca te-ai nascut…”

“Reci si totodata atit de amabili si corecti…Austrieci!”

“…In sfirsit,vad o tara cu o lume in care oamenii nu-si fac farmece unul altuia.Raul daca se intimpla,vine firesc sau printr-un accident.Pentru un om normal din neamul meu aceasta lume pare anormala si incredibila.Pe imeni n-as convinge ca aici e un spatiu unde norocul lumii nu e periclitat de vici omenesti…”

“cit poate exista o tara unde bogatia vrea sa ramina singura,pentru ca saracia disperata fuge de-acasa?!Nu poate avea o soarta prea sigura o tara de foarte  bogati si foarte saraci…”

“E atit de ciudat sa vezi un barbat in toata firea,viguros,dar cu privire de copil.”

“Parea insa ca unii , si altii patrund in gindul meu fara a-si sterge picioarele,apoi ies,lasindu-mi mie incaltamintea innamolita.”

“in singuratatea si asteptare se nasc rugaciunile”

“Ajunsa sunt,iata,pe mal de prapastie! Ademenita,dar si eu ademenindu-I , fara a-mi realize fapta, pe altii…”

“Vraja care,daca mai continua si daca n-ar fi fost destramata de lumina zilei,dar si de cineva,si de ceva care inspira viata,as fi murit si eu.”

To be continued…

4 responses »

  1. […] de Partole, daca astepti sa scriu despre ea..nu stiu, poate mai peurma.daca vrei citeste ce o scris shockchat, care ni-o dat cartea.cum ia-m zis si ei – crutaia […]

    Apreciază

  2. shockchat spune:

    da…e interesanta..mie mi-a placut…si as recomanda-o in deosebi copiilor ce-si asteapta parintii de peste hotare,plecati pentru a face bani…

    Apreciază

  3. thinkfreelife spune:

    unele fraze sunt de-a dreptul marcante, pare interesanta cartea. =)

    Apreciază

  4. funnygirl18 spune:

    krutaaa…e o karte interesanta…super…as vrea sa o citesc!!! de unde o pot procura?….apropo de ora 21:21..eu am un bloknot unde e skris ce inseamna o sal skriu in blog si vei vedea ce inseamna….!!!😉🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

