”    Vrea sa-mi arunce cartea de pe mescioara in cap , dar sar mai inainte , o prind in brate si o culc in pat. I-am fixat umerii in olanda alba a asternutului , petrecindu-i mina stringa pe sub talie , arcuindu-i astfel pieptul cu sinii mici. Ii prinsesem amindoua miinile , caci cu cotul ii apasam bratul sting , iar cu degetele ii inclestasem bratul celalalt aproape de umar. Corpul ii era de sub sini in jos liber si gol tot , dar nu putea sa scape din prinsoare , cu toata truda ei de zvirluga. In felul acesta gura ii era in voia mea , caci stam in genunchi si aveam  si bratul drept cu totul liber . N-o sarutam . Imi apropiam numai buzele de coltul gurii ei si asteptam . Se smuncea , arunca picioarele cautind sa ma loveasca , dar totul era de prisos. Camasuta i se adunase spre git . O intrebam ironic :

– Tot mai vreai sa dai oamenilor cu cartile in cap ? si-i conturam , abia atingindu-le cu gura , buzele moi si carnoase , iar cind infiorat le simteam intredeschiderea si respiratia calda de floare , ma departam de ele si ma apropiam usor de urechiuse . Isi rasucea mijlocul , se vinzolea oprindu-se in calciie , facind ca o punte arcuita din trupul ei oferit tot unui zenit al voluptatii , vadind goala , floarea de matase palida din mijloc , in lumina cristalina cruda a lampii .

-Mai esti afurisita ?

      Nu vrea sa vorbeasca si , amarita , avea aerul sa spuie ca scapa ea din strinsoare si are sa-mi arate mie.

     Era vinjos si viu trupul , in toata goliciunea lui de femeie de douazeci de ani , tare , dar fara nici un os aparent , ca al felinelor . Pielea neteda si alba avea luciri de sidef . Toate liniile incepeau, fara sa vada cum , asa ca ale lebedei , din ocoluri. Sinii robusti , din cauza miinii mele petrecute pe sub talie , prelungeau gratios , ca niste fructe oferite , cosul pieptului ca sub ei , spre pintec , caderea sa fie brusca. Picioarele aveau coapsele tari , abia lipite inauntru cind erau alaturi , lung arcuite in afara , din sold la genunchi , ca si  cind feminitatea ei ar fi fost intre doua paranteze fine , prelungi. Cu toata inversunarea impotrivirii , mi-am apropiat gura de a ei , dar cind am simtit-o moale si buna , ca un miez bun de fruct , i-am dat dintr-o data drumul si-am sarit in mijlocul dormitorului , ca de frica unui sarpe.

    S-a ridicat infuriata , apriga , in genunchi si in aceeasi clipa mi-a zburat in cap cartea….si de abia am avut timp sa ma feresc , caci flaconul cu apa de colonie de pe masa a zburat si el , prabusind in spatele meu o etajera cu vasul cu flori cu tot , facindu-se cioburi.

    Daca ma lovea , nu stiu ce s-ar fi putut intimpla. M-ar fi desfigurat , poate m-ar fi ucis chiar. Era fara indoiala un  paroxism , o unda de nebunie in furia ei , caci avea in joc aceeasi frenezie ca animalele din jungla. Niciodata n-o iubeam atit de mult ca in asemenea clipe si ar fi putut sa ma omoare , dar la ispita asta n-as fi renuntat. E ceea ce n-am intilnit niciodata la alta femeie , aceasta impresie de a te juca pasionant cu o pantera intirtata. Am prins-o din nou in brate , si cind mi-a simtit gura apasata in plin , cald , pe a ei , s-a destins toata, s-a inmuiat ca o cirpa, si-a trecut bratul dupa gitul meu si a ramas atirnata de gura mea.

   Scapat din strinsoarea sarutului ei , mi-am plimbat buzele de-a lungul taliei cu rasuciri molcome , mi-am lipit urechea si obrazul de pintecele neted si catifelat , ca o petala de trandafir galben , ascultind inauntru viata femeii , in ovarele ei , ca o seva , atent cum asculta medicul pieptul celui pe care il examineaza. A prins sa se framinte iarasi , se fringea ca o piine a iubirii trupului tinar , era linced alba , si cu ochii inchisi peste durerea dospita din ea , oferind intre dinti , intinsa , garoafa insingerata a buzelor. Eu priveam ochii indoliati , care vegheasera nopti de-a rindul deasupra patului prietenei bolnave , mina palida care scotea din camera suferintei ligheanul cu pansamente murdare schimbate , aceeasi mina palida care copia zeci si zeci de pagini pentru matusa. Am prins sa caut in tot trupul acesta de printesa dornica sufletul , floarea gindului si a loialitatii. Tacut , vointa dintre noi crestea , se exaspera ca sacadele unui spasm. Imi gingurea numai , deodata invapaiata si navalnic rumenita , naucit si cald in ureche , vorbe fara sir : „Daca nu…Viata mea…daca nu… „…

   Pina la minunea din urma a imbratisarii.”

                                         Ultima noapte de dragoste , intiia noapte de razboi

                                                                                   de Camil Petrescu

9 responses »

  1. nabiyafly spune:

    si eu care nu prea avut bine cu literatura romana citeam fragmentul si tot eram uimita ca uite tu ai evoluat atit de mult in scrierea a ultimilor posturi pline de pasiune si un pic diferite de cele de la inceput, dar la sfirsit sa vad Camil Petrescu ))))) stiam de el ca are ceva scemene mai deosebite in opere si ca insasi modul de scriere e diferit de alti scriitori romani, dar niciodata nu m-am aventurat in operele sale
    cred ca nu ar fi rau pentru un nou inceput ))))

    Apreciază

  2. Margantzovka spune:

    am inceput sa citesc si ma gindeam unde am mai citit asta…:) tu pina cind nu citesti tot romanul nu-ti dai seamna ce-ti place si ce nu, da?
    dute si du cartea azi)))

    Apreciază

    • shockchat spune:

      :)…da nu l-am terminat de citit inca :D… mai sunt inca fraze pe care o sa le scriu aici…dar mai peurma…:)…nu ma duc azi…imi e asa lene…da miini dupa ore cred ca da😀

      Apreciază

  3. Ella spune:

    Superba lucrare!

    Apreciază

  4. LadyinWhite spune:

    Amazing!
    Ma luau fiorii cind citeam, brr…
    In liceau citeam tot ce se dadea de Camil Petrescu(e preferatul meu)…

    Apreciază

Lasă un răspuns

