646x404

Războiul microbuzelor și troleibuzelor e una din temele bine cimentate în grila discuțiilor moldovenilor, fie acasă, la serviciu, ori în stradă.

Nu sunt de partea nimănui, de asta voi încerca să vă conving în necesitatea ambelor transporturi publice. Evident că pot ajunge la destinație cu unul, două ori trei troleibuze, și asta doar pînă la stație, iar dacă pînă la locul unde am nevoie să ajung mai este ceva timp de mers, atunci fie +40 ori -20 voi țopăi pînă la locația X. Pentru cei care locuiesc chiar lîngă stație aceasta nu reprezintă o problemă, dar v-ați gîndit vreodată la cei care locuiesc la jumătate de km distanță de stație? În cazul cînd te grăbești dimineața la serviciu și știi că fiecare minută contează, iar dacă întîrzii îți scoate bănișorii din salariu, o să te mai urci în troleibuz? Nu! Te vei urca în microbuz, te vei enerva, te vei revolta, te vei lăsa călcat, dar vei ajunge la timp unde ai nevoie.

Dacă e să vorbim sincer, aglomerație este și în troleibuz, de asta cică au spus la TV că se strică acestea, că-s prea mulți pasageri. Banii vin în bugetul statului de la Regia Transportului, dar numărul și calitatea deservirii troleibuzelor încă nu a ajuns o necesitate pentru autorități. Apoi, în acest caz, ori în unul ori în altul, tot stai în înghesuială. O să-mi spuneți că e mai periculos cu microbuzul. Da, de cînd cu accidentele rutiere mai în fiecare zi, cu implicarea microbuzelor oamenii, s-au împărțit în 2 tabere: pro sau contra acestora.

85d6e1895afc380c7f0c891128cb04e8

 Primarul nostru, Dorin Chirtoacă, a găsit ieșirea “perfectă” din situație, să schimbe, așa peste noapte, itinerariul microbuzelor, ca acestea să nu circule prin centrul Chișinăului, ci să-l ocolească. Unii s-au bucurat și au spus că așa va fi mai bine, că ne vom deprinde, pe cînd ceilalți sunt nemulțumiți că lungimea traseului s-a mărit, în consecință și durata călătoriei la fel. Astfel, pentru mulți a devenit mai ieftin și mai rapid să aleagă troleibuzul. Ideea e că moldovenii au nevoie de microbuze, iar pentru siguranța lor trebuie de făcut o selecție mai bună a șoferilor, niște teste preventive, niște penalizări mai dure.

Cred că toți cunoașteți povestea cu iepurele și cu broasca țestoasă. Acum închipuițivă că broasca țestoasă este troleibuzul, iar iepurele e microbuzul. Și acum să ne gîndim ce ne învață povestea: troleibuzul e mai lent, dar mai sigur, e pentru oamenii care știu precis că nu au unde să se grăbească, pentru că vor reuși oricum, rata accidentelor din cauza șoferilor de troleibuze e cu mult mai scăzută decît a celor de microbuze. Ultimul e pentru cei care vor să ajungă repede la destinație, nu contează pe care traseu, stabilit ori inventat, dar să fiu la ora anumită chiar la ușa casei.

Dacă să fiu sinceră, la ce bun te mai urci în microbuz dacă nu-ți place, dacă e periculos, dacă e îmbulzeală, dacă șoferii sunt iresponsabili? Atunci fă un bine pentru cei care au ales microbuzul și urcăte în troleibuz, așa vor avea și ei mai mult aer, iar tu mai mult loc. Iar dacă ai riscat să urci în microbuz atunci fii bun și “treci mai în fund”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s